Telefonní intervence (v českém jazyce) pro osoby v akutní krizi
Jak telefonická konzultace probíhá?
- Po vytočení telefonního čísla 475 603 390 se ozve „Linka pomoci”. V rámci zachování anonymity není třeba se představovat. Vaše číslo zůstane po celou dobu hovoru skryté.
- Linka pomoci vytváří bezpečný prostor pro ventilaci vašich emocí a srovnání myšlenek. Je na vás, o čem a do jaké míry budete hovořit.
- Nestyďte se za projevy lítosti, za zlobu, vztek, zmatek, rozrušení, či nerozhodnost – je přirozené vyjádřit, co prožíváte.
- Společně s vámi zmapujeme aktuální situaci, odhalíme příčiny a zorientujeme se v možnostech řešení. V případě potřeby vám zprostředkujeme kontakty na další odborníky a služby.
- Sami si ujasníte si další kroky. Vaše rozhodnutí a vaši zodpovědnost za své jednání plně respektujeme.
- Hovor společně v závěru shrneme, máte tak možnost zhodnotit, jak vám kontakt pomohl a co bylo pro vás přínosné.
- Kontaktovat naši službu můžete i opakovaně.
Kdo s vámi hovoří?
Zkušení pracovníci s vysokoškolským vzděláním sociálního nebo humanitního směru, kteří mají odborné vzdělání v krizové intervenci.
„Dobrý den, můžu s Vámi
o něčem chvilku mluvit? Po smrti
manžela jsem zůstala v bytě sama,
všechno to na mne padá, často pláču.
Já vím, že dcera hodně pracuje, ale
je mi smutno, brečím, někdy bych
snad raději nebyla. Víte, starala
jsem se o něj, on byl nemocný
a nemohl na nohy.“
Klient Linky pomoci
„Několik let jsem se marně
snažil zbavit závislosti na hracích
automatech. Hrou jsem řešil
situace, kdy jsem byl ve stresu.
Dluhy mne dohnaly - zůstal jsem
sám, bez rodiny, bez práce, v patách
exekutory. Jsem na ulici, úplně sám,
bez kontaktu s rodinou.“
Klient Linky pomoci
„Jmenuji se Radek. Když
nemám náladu, musím si ji něčím
zlepšit. Ve škole to jde dobře, stačí,
když vymyslím nějaký vtip a spolužáci
se smějí. Učitelé zuří, jsem často po
škole nebo mám poznámku. Kdybych
byl takový doma, táta by se mě na nic
neptal a seřezal by mě. Někdy to dost
bolí, mám i modřinu.“
Klient Linky pomoci
Previous
Next