Konkrétní aktivity a zaměření programu odpovídá počtu dětí, věku a problematice podle zakázky objednatele (zvládání emocí, vztahy v kolektivu, k autoritám, kamarádství, sebeuplatnění, schopnost sebereflexe a vzájemné podpory a další vybraná témata).
Programy jsou zpoplatněny smluvní částkou podle struktury témat, počtu hodin, apd. V případě školských zařízení je zařazen do školní výuky nebo do víkendových aktivit škol.
Doporučený prostor pro realizaci programu: učebna, herna, tělocvična a židle dle počtu dětí a lektorů.
Program pro třídní kolektivy – Dítě – škola – společnost
Program primární prevence negativních sociálních jevů pro žáky speciálních, základních, středních škol a učilišť realizují dva lektoři. Cílem je, podpořit u dětí vzájemnou komunikaci, sebepoznání, poznání spolužáků …
Program se zaměřuje na pochopení odlišnosti druhých, na schopnost vymezit se, otevřeně se vyjádřit a zdravě diskutovat a tolerovat názor druhého, ale také na respekt k pravidlům, autoritám i k ostatním.
Program pro děti a rodiny v péči OSPOD
Program zaměřený na zmírnění dopadů patologických jevů ve společnosti či rodině na děti či mladistvé. Probíhá formou interaktivních psychosociálních aktivit zaměřených na témata rodiny, role v kolektivu, vztahy, vzory, násilí, komunikace, odlišnosti, sexualita, gender.
Děti mají možnost nad vybranými tématy diskutovat, získat sebezkušenostní zážitek v bezpečném prostředí a zpětnou vazbu od ostatních účastníků programu, lektorů, sociálních pracovníků, …
Metody práce s účastníky programu
- sebezkušenostní aktivity simulující konkrétní životní situace
- alternativní arteterapie a dramaterapie – umožňují dětem alternativní formou získat pohled na sebe sama, podporují fantazii dětí, podporují možnost sebevyjádření
- nácvik komunikace, vyjádření, uvědomění si schopnosti účinků slov na druhé, podporují schopnost analyzovat prožité…
- zpětná vazba – děti získávají zprávu o svém jednání od ostatních účastníků, dospělých, lektorů…